Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2014 | Uitgave 2/2014

Journal of Abnormal Child Psychology 2/2014

Adolescents’ Text Message Communication and Growth in Antisocial Behavior Across the First Year of High School

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 2/2014
Auteurs:
Samuel E. Ehrenreich, Marion K. Underwood, Robert A. Ackerman
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10802-013-9783-3) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This study examined whether adolescents communicate about antisocial topics and behaviors via text messaging and how adolescents’ antisocial text message communication relates to growth in rule-breaking and aggression as reported by youth, parents, and teachers. Participants (n = 172; 82 girls) received BlackBerry devices configured to capture all text messages sent and received. Four days of text messages during the 9th grade year were coded for discussion of antisocial activities. The majority of participants engaged in at least some antisocial text message communication. Text messaging about antisocial activities significantly predicted increases in parent, teacher, and self-reports of adolescents’ rule-breaking behavior, as well as teacher and self-reports of adolescents’ aggressive behavior. Text message communication may provide instrumental information about how to engage in antisocial behavior and reinforce these behaviors as normative within the peer group.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
ESM 1 (DOC 41 kb)
10802_2013_9783_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2014

Journal of Abnormal Child Psychology 2/2014 Naar de uitgave