Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-10-2019 | Brief Report | Uitgave 1/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2020

Adolescent-Specific Motivation Deficits in Autism Versus Typical Development

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2020
Auteurs:
Dienke J. Bos, Benjamin M. Silver, Emily D. Barnes, Eliana L. Ajodan, Melanie R. Silverman, Elysha Clark-Whitney, Thaddeus Tarpey, Rebecca M. Jones
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Differences in motivation during adolescence relative to childhood and adulthood in autism was tested in a cross-sectional study. 156 Typically developing individuals and 79 individuals with autism ages 10–30 years of age completed a go/nogo task with social and non-social cues. To assess age effects, linear and quadratic models were used. Consistent with prior studies, typically developing adolescents and young adults demonstrated more false alarms for positive relative to neutral social cues. In autism, there were no changes in attention across age for social or non-social cues. Findings suggest reduced orienting to motivating cues during late adolescence and early adulthood in autism. The findings provide a unique perspective to explain the challenges for adolescents with autism transitioning to adulthood.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2020 Naar de uitgave