Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-03-2018 | Empirical Research | Uitgave 10/2018

Journal of Youth and Adolescence 10/2018

Adolescent Sleep Barriers: Profiles within a Diverse Sample of Urban Youth

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 10/2018
Auteurs:
Lindsay Till Hoyt, Julie Maslowsky, Julie S. Olson, Allison G. Harvey, Julianna Deardorff, Emily J. Ozer

Abstract

Most adolescents face numerous obstacles to good sleep, which may undermine healthy development. In this study, we used latent class analysis and identified four categories of sleep barriers in a diverse sample of 553 urban youth (57% female). The majority profile, School/Screens Barriers, reported the most homework and extracurricular barriers, along with high screen time. The Home/Screens Barriers class (i.e., high environmental noise, light, screen use) and the High/Social Barriers class (i.e., high barriers across domains, particularly social) reported the poorest sleep quality and highest depressive/anxiety symptoms. The Minimal Barriers class—predominately male, with low depressive/anxiety symptoms—reported more sleep per night. We discuss implications of our findings for targeting interventions to address poor adolescent sleep among specific clusters of students.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2018

Journal of Youth and Adolescence 10/2018 Naar de uitgave