Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 3/2021

01-09-2021 | Artikel

ADHD in de klas: help leerkracht met korte training op maat

Meer structuur of meer complimenten? Het werkt allebei

Auteurs: Anouck Staff, Barbara Van Den Hoofdakker, Saskia Van Der Oord, Jaap Oosterlaan, Marjolein Luman

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 3/2021

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Leerlingen met ADHD kunnen een leerkracht flink op de proef stellen. Een korte, geïndividualiseerde training voor de leerkracht blijkt verrassend effectief. Of die training gericht is op meer structuur aanbrengen of meer complimenten geven, maakt niet uit. Leeftijd en klassengrootte spelen wel mee.
Metagegevens
Titel
ADHD in de klas: help leerkracht met korte training op maat
Meer structuur of meer complimenten? Het werkt allebei
Auteurs
Anouck Staff
Barbara Van Den Hoofdakker
Saskia Van Der Oord
Jaap Oosterlaan
Marjolein Luman
Publicatiedatum
01-09-2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 3/2021
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-021-0660-x

Andere artikelen Uitgave 3/2021

Kind & Adolescent Praktijk 3/2021 Naar de uitgave

Ten geleide

Op school

vakbekwaam redeneren

Jeuklabels

uit de praktijk

Klem

Gezien en gelezen

Gezien en gelezen