Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: GZ - Psychologie 1-2/2017

01-02-2017 | Psychodiagnostiek

‘ADHD’ in de eerste lijn

Gepubliceerd in: GZ - Psychologie | Uitgave 1-2/2017

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Eind 2014 zag de NHG-Standaard ‘ADHD bij kinderen’ het licht.1 Dat was vijf jaar nadat kinderpsychiater Jet Roobol een ingezonden brief plaatste in het maandblad ‘Huisarts en Wetenschap’ (2009), met als prikkelende titel ‘ADHD in de eerste lijn: volksziekte zonder huisarts?’.2 Een beschrijving van ADHD diagnostiek in de eerste lijn.
Literatuur
1.
go back to reference Stijntjes F. e.a. NHG-Standaard ADHD bij kinderen. Huisarts en Wetenschap, 2014; 57(11): 584–94. Stijntjes F. e.a. NHG-Standaard ADHD bij kinderen. Huisarts en Wetenschap, 2014; 57(11): 584–94.
2.
go back to reference Roobol J. ADHD in de eerste lijn: Volksziekte zonder huisarts? Huisarts en Wetenschap, 2009; 52: 52. Roobol J. ADHD in de eerste lijn: Volksziekte zonder huisarts? Huisarts en Wetenschap, 2009; 52: 52.
3.
go back to reference Buitelaar J.K. e.a. Epidemiological approaches to hyperactivity. In: Sandberg S., editor. Hyperactivity disorders. Cambridge (UK): Cambridge University Press, 1996. p. 26–68. Buitelaar J.K. e.a. Epidemiological approaches to hyperactivity. In: Sandberg S., editor. Hyperactivity disorders. Cambridge (UK): Cambridge University Press, 1996. p. 26–68.
4.
go back to reference Faber A. e.a. Parents report on stimulant-treated children in the Netherlands: Initiation of treatment and follow-up care. Journal of Child and Adolescent Psychopharmacology, 2006; 16: 432–40. Faber A. e.a. Parents report on stimulant-treated children in the Netherlands: Initiation of treatment and follow-up care. Journal of Child and Adolescent Psychopharmacology, 2006; 16: 432–40.
Metagegevens
Titel
‘ADHD’ in de eerste lijn
Publicatiedatum
01-02-2017
Gepubliceerd in
GZ - Psychologie / Uitgave 1-2/2017
Print ISSN: 1879-5080
Elektronisch ISSN: 1879-5099
DOI
https://doi.org/10.1007/s41480-017-0007-2

Andere artikelen Uitgave 1-2/2017

GZ - Psychologie 1-2/2017 Naar de uitgave