Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

15-05-2015 | Original Paper | Uitgave 9/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2015

Activity Participation and Sensory Features Among Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2015
Auteurs:
Lauren M. Little, Karla Ausderau, John Sideris, Grace T. Baranek

Abstract

Sensory features are highly prevalent among children with autism spectrum disorders (ASD) and have been shown to cluster into four patterns of response, including hyperresponsiveness, hyporesponsiveness, enhanced perception, and sensory interests, repetitions and seeking behaviors. Given the lack of large-scale research on the differential effects of sensory response patterns on children’s participation in specific activities, this study investigated the extent to which sensory response patterns impacted six dimensions of children’s activity participation as measured by the Home and Community Activities Scale among a large, national sample of school aged children with ASD (n = 674). Using mixed model regression, results showed that sensory response patterns differentially impacted dimensions of activity participation, and associations were moderated by a number of child characteristics.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2015Naar de uitgave