Activerende welzijnszorg
Het verbinden van praktijkonderzoek en onderwijs
- 01-10-2013
- Spectrum
- Auteur
- Dr. Toby Witte
- Gepubliceerd in
- TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen | Uitgave 7/2013
share
DELEN
Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)
-
Optie A:
-
Optie B:Deel de link per e-mail
Samenvatting
Rotterdam telt zo’n 5000 jongeren tussen 17 en 23 jaar van wie niet duidelijk is wat ze overdag doen. Het gaat hier veelal om jongeren zonder startkwalificatie, voortijdige schoolverlaters. Behalve het ontbreken van een zinvolle dagbesteding heeft een groot deel van hen allerlei problemen. Deze jongeren zijn deels zorgmijders en vallen grotendeels buiten de scoop van de Jeugdzorg. Onderwijs-, zorg- en welzijnsinstellingen hebben moeite deze jonge “afglijders” binnen te halen en vervolgens binnenboord te houden.
- Titel
-
Activerende welzijnszorg
Het verbinden van praktijkonderzoek en onderwijs - Auteur
-
Dr. Toby Witte
- Publicatiedatum
- 01-10-2013
- Uitgeverij
- Bohn Stafleu van Loghum
- Gepubliceerd in
-
TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen / Uitgave 7/2013
Print ISSN: 1388-7491
Elektronisch ISSN: 1876-8776 - DOI
- https://doi.org/10.1007/s12508-013-0123-3
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.