Ga naar de hoofdinhoud
Top

Activerende welzijnszorg

Het verbinden van praktijkonderzoek en onderwijs

  • 01-10-2013
  • Spectrum
Gepubliceerd in:
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Rotterdam telt zo’n 5000 jongeren tussen 17 en 23 jaar van wie niet duidelijk is wat ze overdag doen. Het gaat hier veelal om jongeren zonder startkwalificatie, voortijdige schoolverlaters. Behalve het ontbreken van een zinvolle dagbesteding heeft een groot deel van hen allerlei problemen. Deze jongeren zijn deels zorgmijders en vallen grotendeels buiten de scoop van de Jeugdzorg. Onderwijs-, zorg- en welzijnsinstellingen hebben moeite deze jonge “afglijders” binnen te halen en vervolgens binnenboord te houden.
Titel
Activerende welzijnszorg
Het verbinden van praktijkonderzoek en onderwijs
Auteur
Dr. Toby Witte
Publicatiedatum
01-10-2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen / Uitgave 7/2013
Print ISSN: 1388-7491
Elektronisch ISSN: 1876-8776
DOI
https://doi.org/10.1007/s12508-013-0123-3
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.