Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2013 | Original Paper | Uitgave 9/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2013

Acquisition of Multiple Questions in the Context of Social Conversation in Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2013
Auteurs:
Rebecca A. Doggett, Anna M. Krasno, Lynn Kern Koegel, Robert L. Koegel

Abstract

Verbal initiations, such as questions, are essential components of social conversation often lacking in children with autism. Building on research showing that single questions can be taught in isolation, this study used a multiple baseline design to investigate whether a self-management intervention was effective for teaching concurrent acquisition and discrimination of three social questions in the context of conversation. Following intervention, participants rapidly increased their appropriate use of all three questions in a conversational context and maintained these gains over time. The participants also used questions appropriately with partners uninvolved in treatment. Additionally, the occasional presence of appropriate questions during baseline coupled with rapid improvement during intervention support theories that a lack of question-asking may be motivation-based rather than ability-based.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2013 Naar de uitgave