Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2013 | Original Article | Uitgave 1/2013

Cognitive Therapy and Research 1/2013

Acceptance-Enhanced Expressive Writing Prevents Symptoms in Participants with Low Initial Depression

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 1/2013
Auteurs:
Emily S. Baum, Stephanie S. Rude
Belangrijke opmerkingen
This article is based on the dissertation of the first author.

Abstract

Traditional expressive writing (EW) and EW augmented by emotion-acceptance instructions (EWEA) were compared to non-emotional control writing for their ability to forestall depression symptoms in undergraduates with high or low initial levels of depression symptomatology. EWEA instructions encouraged participants to take a more accepting, “emotion friendly” approach toward expressive writing, stressing the importance of “staying present” with difficult emotional experiences non-judgmentally and with openness. Writing condition interacted significantly with initial depression such that at the 5-week posttest, EWEA was more beneficial than control writing for participants with low to mild initial depression symptoms (CESD <17) and EW was more beneficial than control writing for participants with very low initial depression symptoms (CESD <8). But for the EW condition, this effect was reversed such that participants in this condition with high initial depression (CESD >26) fared worse at posttest than those in the control group.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2013

Cognitive Therapy and Research 1/2013 Naar de uitgave