Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2013 | Original Article | Uitgave 1/2013

Cognitive Therapy and Research 1/2013

Acceptance-Enhanced Expressive Writing Prevents Symptoms in Participants with Low Initial Depression

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 1/2013
Auteurs:
Emily S. Baum, Stephanie S. Rude
Belangrijke opmerkingen
This article is based on the dissertation of the first author.

Abstract

Traditional expressive writing (EW) and EW augmented by emotion-acceptance instructions (EWEA) were compared to non-emotional control writing for their ability to forestall depression symptoms in undergraduates with high or low initial levels of depression symptomatology. EWEA instructions encouraged participants to take a more accepting, “emotion friendly” approach toward expressive writing, stressing the importance of “staying present” with difficult emotional experiences non-judgmentally and with openness. Writing condition interacted significantly with initial depression such that at the 5-week posttest, EWEA was more beneficial than control writing for participants with low to mild initial depression symptoms (CESD <17) and EW was more beneficial than control writing for participants with very low initial depression symptoms (CESD <8). But for the EW condition, this effect was reversed such that participants in this condition with high initial depression (CESD >26) fared worse at posttest than those in the control group.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2013

Cognitive Therapy and Research 1/2013 Naar de uitgave