Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-09-2019 | Brief Report | Uitgave 1/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2020

Accelerating Motor Skill Acquisition for Bicycle Riding in Children with ASD: A Pilot Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2020
Auteurs:
Zoë Hawks, John N. Constantino, Claire Weichselbaum, Natasha Marrus
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Motor impairment is common in autism spectrum disorder (ASD) and, as such, a potential target for interventions to improve adaptive functioning. This study investigated motor skill acquisition in children with ASD (n = 15, 12 males; ages 7–16 years) during iCan Bike Camp, a 1-week, community-based intervention (5 × 75-min sessions) to teach independent bicycle riding. After completing the camp’s task-oriented, individualized training program, all participants demonstrated motor skill acquisition on the bicycle, and nine participants rode independently at least 70 feet. Exploratory analyses showed that motor coordination and social communication correlated with rates of skill acquisition. These findings indicate the feasibility and efficacy of brief, community-based motor interventions to teach bicycle riding—an important developmental skill supporting adaptive functioning—to children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2020 Naar de uitgave