Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2010 | Original Paper | Uitgave 1/2010

Journal of Child and Family Studies 1/2010

Academic Stressors and Anxiety in Children: The Role of Paternal Support

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 1/2010
Auteurs:
Grace S. M. Leung, K. C. Yeung, Daniel F. K. Wong

Abstract

We examined the role of paternal support in the relation between academic stress and the mental health of primary school children in Hong Kong. The participants of this cross-sectional study were 1,171 fifth and sixth graders. The results indicated that academic stress was a risk factor that heightened student anxiety levels and that parental emotional support was a protective factor that contributed to better mental health among children. However, paternal informational support delivered to children during times of high academic stress appeared to heighten student anxiety levels. The practical implications of the findings on parent education are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2010

Journal of Child and Family Studies 1/2010 Naar de uitgave