Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-03-2019 | OriginalPaper | Uitgave 9/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2020

Academic Needs in Middle School: Perspectives of Parents and Youth with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2020
Auteurs:
Leanne Tamm, Amie Duncan, Aaron Vaughn, Rhyanne McDade, Nicole Estell, Allison Birnschein, Lori Crosby
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Youth with autism spectrum disorders (ASD) without intellectual disability frequently experience academic problems, in part due to executive functioning (EF) deficits. There are currently no evidence-based interventions targeting academic EF skills for middle school youth with ASD. An intervention is currently in development. This paper reports on a “proof of concept” uncontrolled trial of the intervention, and focus groups with parents and youth to inform tailoring and adaptation of the intervention. Results of the trial suggest high feasibility/satisfaction, but a need for further adaptation to promote uptake by youth with ASD. Results from the focus groups confirmed the need for an intervention targeting academic EF skills, successful strategies in use, and the need to promote increased youth independence.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2020 Naar de uitgave