Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

06-12-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2018 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2018

Abilities to Explicitly and Implicitly Infer Intentions from Actions in Adults with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2018
Auteurs:
Eleanor J. Cole, Katie E. Slocombe, Nick E. Barraclough
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-017-3425-5) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Previous research suggests that Autism Spectrum Disorder (ASD) might be associated with impairments on implicit but not explicit mentalizing tasks. However, such comparisons are made difficult by the heterogeneity of stimuli and the techniques used to measure mentalizing capabilities. We tested the abilities of 34 individuals (17 with ASD) to derive intentions from others’ actions during both explicit and implicit tasks and tracked their eye-movements. Adults with ASD displayed explicit but not implicit mentalizing deficits. Adults with ASD displayed typical fixation patterns during both implicit and explicit tasks. These results illustrate an explicit mentalizing deficit in adults with ASD, which cannot be attributed to differences in fixation patterns.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (WMV 1942 KB)
Supplementary material 2 (WMV 2840 KB)
Supplementary material 3 (WMV 2106 KB)
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2018 Naar de uitgave