Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:
Omslag van het boek

2016 | OriginalPaper | Hoofdstuk

1. Aansluiten bij leerstijlen

Auteurs : Lia Bijkerk, Wilma van der Heide

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In dit eerste hoofdstuk krijg je informatie over de verschillende leerstijlen van Kolb en reflecteer je op je eigen leerstijl en de consequenties daarvan op het onderwijs dat je ontwerpt en geeft. Om de theorie van de leerstijlen in de praktijk te brengen, gebruiken we de cyclus van het ervaringsleren. Dit model past de leerstijlen van Kolb toe in de praktijk en bestaat uit vier fasen: ervaren, reflecteren, conceptualiseren en toepassen. Het uitgangspunt van activerende didactiek is dat in een volwaardig leerproces alle fasen aan bod komen.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Metagegevens
Titel
Aansluiten bij leerstijlen
Auteurs
Lia Bijkerk
Wilma van der Heide
Copyright
2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1175-0_1