Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2010 | Uitgave 2/2010

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 2/2010

A Validation Study of the Resilience Scale for Adolescents (READ)

Tijdschrift:
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment > Uitgave 2/2010
Auteurs:
Tilmann von Soest, Svein Mossige, Kari Stefansen, Odin Hjemdal

Abstract

In this study, the validity of the recently developed 28-item Resilience Scale for Adolescents (READ) was examined. Survey data from a representative sample of 6,723 Norwegian senior high school students between 18 and 20 years of age were used for this purpose. Validity and reliability were investigated by means of exploratory and confirmatory factor analysis, correlations with other relevant variables, and internal consistency measures. The results supported the construct and convergent validity of the five factors of a modified 23-item version of the scale, which also yielded acceptable psychometric properties. The paper concludes that the modified READ is a valid measure assessing relevant resilience factors with relatively few items, thereby serving as a valuable tool in resilience and risk-factor research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2010

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 2/2010 Naar de uitgave