Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-01-2018 | Empirical Research | Uitgave 6/2018

Journal of Youth and Adolescence 6/2018

A Two Decade Examination of Historical Race/Ethnicity Disparities in Academic Achievement by Poverty Status

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 6/2018
Auteurs:
Katherine W. Paschall, Elizabeth T. Gershoff, Megan Kuhfeld
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10964-017-0800-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Research on achievement gaps by race/ethnicity and poverty status typically focuses on each gap separately, and recent syntheses suggest the poverty gap is growing while racial/ethnic gaps are narrowing. In this study, we used time-varying effect modeling to examine the interaction of race/ethnicity and poverty gaps in math and reading achievement from 1986–2005 for poor and non-poor White, Black, and Hispanic students in three age groups (5–6, 9–10, and 13–14). We found that across this twenty-year period, the gaps between poor White students and their poor Black and Hispanic peers grew, while the gap between non-poor Whites and Hispanics narrowed. We conclude that understanding the nature of achievement gaps requires simultaneous examination of race/ethnicity and income.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary Table
10964_2017_800_MOESM1_ESM.docx
Supplementary Table
10964_2017_800_MOESM2_ESM.docx
Supplementary Table
10964_2017_800_MOESM3_ESM.docx
Supplementary Table
10964_2017_800_MOESM4_ESM.docx
Supplementary Table
10964_2017_800_MOESM5_ESM.docx
Supplementary Table
10964_2017_800_MOESM6_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2018

Journal of Youth and Adolescence 6/2018 Naar de uitgave