Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2014 | Original Paper | Uitgave 8/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2014

A Twin Study of Heritable and Shared Environmental Contributions to Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2014
Auteurs:
Thomas W. Frazier, Lee Thompson, Eric A. Youngstrom, Paul Law, Antonio Y. Hardan, Charis Eng, Nathan Morris
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-014-2081-2) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The present study examined genetic and shared environment contributions to quantitatively-measured autism symptoms and categorically-defined autism spectrum disorders (ASD). Participants included 568 twins from the Interactive Autism Network. Autism symptoms were obtained using the Social Communication Questionnaire and Social Responsiveness Scale. Categorically-defined ASD was based on clinical diagnoses. DeFries-Fulker and liability threshold models examined etiologic influences. Very high heritability was observed for extreme autism symptom levels (\( {\text{h}}_{g}^{2} = . 9 2{-} 1. 20 \)). Extreme levels of social and repetitive behavior symptoms were strongly influenced by common genetic factors. Heritability of categorically-defined ASD diagnosis was comparatively low (.21, 95 % CI 0.15–0.28). High heritability of extreme autism symptom levels confirms previous observations of strong genetic influences on autism. Future studies will require large, carefully ascertained family pedigrees and quantitative symptom measurements.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 186 kb)
10803_2014_2081_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2014 Naar de uitgave