Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-02-2015 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 1/2016

Mindfulness 1/2016

A Systematic Review of Mindfulness-Based Interventions for Youth in School Settings

Tijdschrift:
Mindfulness > Uitgave 1/2016
Auteurs:
Joshua C. Felver, Cintly E. Celis-de Hoyos, Katherine Tezanos, Nirbhay N. Singh

Abstract

There is a growing interest in the use of mindfulness-based interventions (MBI) on youth, which has recently expanded to include the study of students in school settings. This article systematically reviewed the existing literature of applied studies using MBI with students in school settings in order to identify limitations in the scientific literature and inform future research directions. Twenty-eight studies were selected for review and were coded across multiple domains, including methodologies employed, student characteristics, intervention characteristics, and outcome variables. Results quantitatively summarized the coded variables, and strengths and limitations in the literature were subsequently identified. We conclude with specific recommendations for future interventions scientists wishing to study the utility of MBI in school settings.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2016

Mindfulness 1/2016 Naar de uitgave

ORTHOGONAL ROTATION IN CONSCIOUSNESS

Dis-Ease