Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-02-2018 | Original Paper | Uitgave 7/2018 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018

A Systematic Review of Group Social Skills Interventions, and Meta-analysis of Outcomes, for Children with High Functioning ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2018
Auteurs:
J. Wolstencroft, L. Robinson, R. Srinivasan, E. Kerry, W. Mandy, D. Skuse

Abstract

Group social skills interventions (GSSIs) are a commonly offered treatment for children with high functioning ASD. We critically evaluated GSSI randomised controlled trials for those aged 6–25 years. Our meta-analysis of outcomes emphasised internal validity, thus was restricted to trials that used the parent-report social responsiveness scale (SRS) or the social skills rating system (SSRS). Large positive effect sizes were found for the SRS total score, plus the social communication and restricted interests and repetitive behaviours subscales. The SSRS social skills subscale improved with moderate effect size. Moderator analysis of the SRS showed that GSSIs that include parent-groups, and are of greater duration or intensity, obtained larger effect sizes. We recommend future trials distinguish gains in children’s social knowledge from social performance.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018 Naar de uitgave