Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2013 | Original Paper | Uitgave 11/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2013

A Review of Technology-Based Interventions to Teach Academic Skills to Students with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2013
Auteurs:
Victoria Knight, Bethany R. McKissick, Alicia Saunders
Belangrijke opmerkingen
An erratum to this article can be found at http://​dx.​doi.​org/​10.​1007/​s10803-014-2034-9.
An erratum to this article can be found at http://​dx.​doi.​org/​10.​1007/​s10803-013-1848-1.

Abstract

A comprehensive review of the literature was conducted for articles published between 1993 and 2012 to determine the degree to which technology-based interventions can be considered an evidence-based practice to teach academic skills to individuals with Autism Spectrum Disorder (ASD). Criteria developed by Horner et al. (Except Child 71:165–178, 2005) and Gersten et al. (Except Child 71:149–164, 2005) were used to determine the quality of single-subject research studies and group experimental research studies respectively. A total of 25 studies met inclusion criteria. Of these studies, only three single-subject studies and no group studies met criteria for quality or acceptable studies. Taken together, the results suggest that practitioners should use caution when teaching academic skills to individuals with ASD using technology-based interventions. Limitations and directions for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2013 Naar de uitgave