Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2015 | Original Paper | Uitgave 2/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2015

A Review of Cardiac Autonomic Measures: Considerations for Examination of Physiological Response in Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2015
Auteurs:
Teal W. Benevides, Shelly J. Lane
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-013-1971-z) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The autonomic nervous system (ANS) is responsible for multiple physiological responses, and dysfunction of this system is often hypothesized as contributing to cognitive, affective, and behavioral responses in children. Research suggests that examination of ANS activity may provide insight into behavioral dysregulation in children with autism spectrum disorders (ASD), however, there is wide variability in samples, methods, and measures reported. The purpose of this review is to describe frequently reported cardiac ANS measures; discuss theoretical models linking ANS measures with neurological structures; and synthesize pediatric literature using ANS measures on typical and ASD samples. Such a synthesis will provide researchers with a foundation for the use of ANS cardiac methods and measures in ASD research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2015 Naar de uitgave