Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-10-2019 | Original Paper

A Randomized Waitlist-Control Group Study of a Culturally Tailored Parent Education Intervention for Latino Parents of Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Sandy Magaña, Kristina Lopez, Kristen Salkas, Emily Iland, Miguel Angel Morales, Mariana Garcia Torres, Weiwen Zeng, Wendy Machalicek
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This two-site randomized waitlist-control study (n = 96 mother–child dyads) examined the efficacy of a psychoeducation program as compared to usual care to empower Latina mothers and improve their confidence in and use of evidence-based practices (EBPs) for their children with ASD. A secondary aim was to improve child outcomes. Compared to control group, we found significant positive changes in the treatment group in maternal confidence of and frequency in use of EBPs, child social communication and the number of EB services the child received. We found no significant differences for the treatment group in family empowerment or in child challenging behaviors. This RCT presents evidence of an efficacious intervention for Latino children with ASD and their mothers in California and Illinois.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel