Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-06-2015 | S.I. : ASD in Adulthood: Comorbidity and Intervention | Uitgave 12/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2015

A Randomized Controlled Trial to Improve Social Skills in Young Adults with Autism Spectrum Disorder: The UCLA PEERS® Program

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2015
Auteurs:
Elizabeth A. Laugeson, Alexander Gantman, Steven K. Kapp, Kaely Orenski, Ruth Ellingsen

Abstract

Research suggests that impaired social skills are often the most significant challenge for those with autism spectrum disorder (ASD), yet few evidence-based social skills interventions exist for adults on the spectrum. This replication trial tested the effectiveness of PEERS, a caregiver-assisted social skills program for high-functioning young adults with ASD. Using a randomized controlled design, 22 young adults 18–24 years of age were randomly assigned to a treatment (n = 12) or delayed treatment control (n = 10) group. Results revealed that the treatment group improved significantly in overall social skills, frequency of social engagement, and social skills knowledge, and significantly reduced ASD symptoms related to social responsiveness following PEERS. Most treatment gains were maintained at a 16-week follow-up assessment with new improvements observed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2015Naar de uitgave