Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

05-02-2020 | Original Paper | Uitgave 8/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2020

A Randomized Controlled Trial of an Intelligent Robotic Response to Joint Attention Intervention System

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2020
Auteurs:
Zhi Zheng, Guangtao Nie, Amy Swanson, Amy Weitlauf, Zachary Warren, Nilanjan Sarkar
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Although there has been growing interest in utilizing robots for intervention in autism spectrum disorder (ASD), there have been very few controlled trials to assess the actual impacts of such systems on social communication vulnerabilities. This study reports a randomized controlled trial to investigate a robot-mediated response to joint attention intervention in a small (23 recruited; 20 completed) group of young children (average age = 2.54 years) with ASD. Small and nonsignificant group differences were observed regarding improvements in response to joint attention skills within and beyond the intervention. The sample showed tremendous individual variability in response to the system. Results highlight the current challenges related to developing pragmatic, beneficial, and generalizable robotic intervention systems for the targeted population.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2020 Naar de uitgave