Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2007 | Original Paper | Uitgave 7/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2007

A Randomized Controlled Trial of a Cognitive Behavioural Intervention for Anger Management in Children Diagnosed with Asperger Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2007
Auteurs:
Kate Sofronoff, Tony Attwood, Sharon Hinton, Irina Levin

Abstract

The purpose of the study described was to evaluate the effectiveness of a cognitive behavioural intervention for anger management with children diagnosed with Asperger syndrome. Forty-five children and their parents were randomly assigned to either intervention or wait-list control conditions. Children in the intervention participated in six 2-h weekly sessions while parents participated in a larger parent group. Parent reports indicated a significant decrease in episodes of anger following intervention and a significant increase in their own confidence in managing anger in their child. Qualitative information gathered from parents and teachers indicated some generalization of strategies learned in the clinic setting to both home and school settings. Limitations of the study and suggestions for future research are also discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2007 Naar de uitgave