Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2014 | Uitgave 4/2014

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 4/2014

A Psychometric Evaluation of the Cognitive-Behavioral Avoidance Scale in Women with Major Depressive Disorder

Tijdschrift:
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment > Uitgave 4/2014
Auteurs:
Nicole D. Ottenbreit, Keith S. Dobson, Leanne Quigley

Abstract

The Cognitive-Behavioral Avoidance Scale (CBAS; Ottenbreit & Dobson, Behaviour Research and Therapy, 42, 292–313; 2004) is a multidimensional self-report measure designed to assess the construct of dispositional avoidance. Although findings to date support the reliability and validity of the CBAS within student samples, no study has yet evaluated the psychometric properties of the CBAS in a clinical sample of depressed individuals. The primary purpose of the present study was to examine the psychometric properties of the CBAS within a sample of 60 women diagnosed with Major Depressive Disorder. Results supported the internal consistency and 4-month test-retest reliability of the scale. As predicted, the CBAS total scale and subscales were correlated with convergent measures of avoidance as well as depressive symptoms. The results of this study provide support for the psychometric properties of the CBAS in samples of clinically depressed individuals. Study limitations and future research directions are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2014

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 4/2014 Naar de uitgave