Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2013 | Original Paper | Uitgave 6/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2013

A Pilot Study on the Efficacy of Melodic Based Communication Therapy for Eliciting Speech in Nonverbal Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2013
Auteurs:
Givona A. Sandiford, Karen J. Mainess, Noha S. Daher
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-012-1672-z) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The purpose of this study was to compare the efficacy of Melodic Based Communication Therapy (MBCT) to traditional speech and language therapy for eliciting speech in nonverbal children with autism. Participants were 12 nonverbal children with autism ages 5 through 7 randomly assigned to either treatment group. Both groups made significant progress after treatment. The MBCT group progressed significantly in number of verbal attempts after weeks 1 through 4 and number of correct words after weeks 1 and 3, while the traditional group progressed significantly after weeks 4 and 5. No significant differences in number of verbal attempts or number of correct words were noted between groups following treatment. A significant number of new words were heard in the home environment for the MBCT group (p = .04). Participants in the MBCT group had more imitative attempts (p = .03). MBCT appears to be a valid form of intervention for children with autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2013 Naar de uitgave