Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-05-2016 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 4/2016

Mindfulness 4/2016

A Pilot Randomized Trial Evaluating a School-Based Mindfulness Intervention for Ethnic Minority Youth

Tijdschrift:
Mindfulness > Uitgave 4/2016
Auteurs:
Joey Fung, Sisi Guo, Joel Jin, Laurel Bear, Anna Lau

Abstract

This study examined the feasibility and efficacy of a 12-week mindfulness intervention in a wait-list controlled trial of 19 Latino-American and Asian-American middle school students with elevated mood symptoms. ANCOVA analyses indicated that immediate treatment was associated with significant reductions in parent-reported externalizing problems at post-treatment and marginally significant reductions in youth-reported internalizing problems. The pooled pre-to-post treatment analyses revealed that mindfulness led to a reduction in parent-reported externalizing problems, youth-reported internalizing problems, and youth-reported use of expressive suppression. Overall, this pilot study offers feasibility and efficacy data for mindfulness-based program as a potential treatment for behavior problems for ethnic minority youth with elevated mood symptoms. Implications of the findings, as well as considerations in engaging low-income ethnic minority families are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2016

Mindfulness 4/2016 Naar de uitgave

ORTHOGONAL ROTATION IN CONSCIOUSNESS

24/7 Connectivity