Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-05-2016 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 4/2016

Mindfulness 4/2016

A Pilot Randomized Trial Evaluating a School-Based Mindfulness Intervention for Ethnic Minority Youth

Tijdschrift:
Mindfulness > Uitgave 4/2016
Auteurs:
Joey Fung, Sisi Guo, Joel Jin, Laurel Bear, Anna Lau

Abstract

This study examined the feasibility and efficacy of a 12-week mindfulness intervention in a wait-list controlled trial of 19 Latino-American and Asian-American middle school students with elevated mood symptoms. ANCOVA analyses indicated that immediate treatment was associated with significant reductions in parent-reported externalizing problems at post-treatment and marginally significant reductions in youth-reported internalizing problems. The pooled pre-to-post treatment analyses revealed that mindfulness led to a reduction in parent-reported externalizing problems, youth-reported internalizing problems, and youth-reported use of expressive suppression. Overall, this pilot study offers feasibility and efficacy data for mindfulness-based program as a potential treatment for behavior problems for ethnic minority youth with elevated mood symptoms. Implications of the findings, as well as considerations in engaging low-income ethnic minority families are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2016

Mindfulness 4/2016 Naar de uitgave

ORTHOGONAL ROTATION IN CONSCIOUSNESS

24/7 Connectivity