Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-08-2017 | Original Paper | Uitgave 11/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2017

A Pilot Randomised Controlled Trial of a School-Based Resilience Intervention to Prevent Depressive Symptoms for Young Adolescents with Autism Spectrum Disorder: A Mixed Methods Analysis

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2017
Auteurs:
Bethany A. Mackay, Ian M. Shochet, Jayne A. Orr

Abstract

Despite increased depression in adolescents with Autism Spectrum Disorder (ASD), effective prevention approaches for this population are limited. A mixed methods pilot randomised controlled trial (N = 29) of the evidence-based Resourceful Adolescent Program-Autism Spectrum Disorder (RAP-A-ASD) designed to prevent depression was conducted in schools with adolescents with ASD in years 6 and 7. Quantitative results showed significant intervention effects on parent reports of adolescent coping self-efficacy (maintained at 6 month follow-up) but no effect on depressive symptoms or mental health. Qualitative outcomes reflected perceived improvements from the intervention for adolescents’ coping self-efficacy, self-confidence, social skills, and affect regulation. Converging results remain encouraging given this population’s difficulties coping with adversity, managing emotions and interacting socially which strongly influence developmental outcomes.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2017 Naar de uitgave