Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

06-01-2020 | Original Paper | Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020

A Meta-analysis of Challenging Behavior Interventions for Students with Developmental Disabilities in Inclusive School Settings

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2020
Auteurs:
Catharine Lory, Rose A. Mason, John L. Davis, Danni Wang, So Yeon Kim, Emily Gregori, Marie David
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Challenging behavior is a significant barrier in accessing the general education curriculum for students with developmental disabilities. This necessitates the identification of evidence-based practices for addressing challenging behavior in inclusive settings. The purpose of our meta-analysis is to (a) quantify the magnitude of effect of interventions targeting the reduction of challenging behavior in students with developmental disabilities in inclusive educational settings and (b) determine if participant and intervention characteristics moderate intervention effects. A systematic search of academic databases was conducted to identify studies, which were evaluated for methodological rigor and analyzed for effects using Tau-U. Results indicate a strong overall effect of .94 (95% CI [.87, 1]) and moderating variables associated with behavior topography, interventionist, and intervention components were identified.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020 Naar de uitgave