Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2015 | Original Paper | Uitgave 4/2015

Journal of Child and Family Studies 4/2015

A Mediational Model of School Involvement, Knowledge about a Child’s School Life, and Parental Efficacy among South Korean Mothers

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 4/2015
Auteurs:
Grace H. Chung, Hyunah Lee, Jungmin Lee, Kangyi Lee

Abstract

The goal of the current school-parent support policy in South Korea is to revive the parental role as agent and partner in child education by strengthening parental efficacy through increasing parental knowledge about the child’s school life. In this study, we tested this mediational model by comparing 743 employed mothers versus 540 stay-at-home mothers within each school level. School involvement among stay-at-home mothers of all children significantly predicted their parental efficacy and their knowledge about the child’s school mediated this link completely for mothers of elementary and high school children and partially for mothers of middle school children. School involvement had no impact on parental efficacy among employed mothers. Policy implications of the findings were discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2015

Journal of Child and Family Studies 4/2015 Naar de uitgave