Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2014 | Original Paper | Uitgave 3/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2014

A Longitudinal Study of the Teacch Program in Different Settings: The Potential Benefits of Low Intensity Intervention in Preschool Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2014
Auteurs:
Lidia D’Elia, Giovanni Valeri, Fabiana Sonnino, Ilaria Fontana, Alessia Mammone, Stefano Vicari

Abstract

We conducted a longitudinal study of 30 preschool children with autism spectrum disorders (ASDs) to evaluate the potential benefits of the Treatment and Education of Autistic and related Communication Handicapped Children (TEACCH). Fifteen children following a low intensity TEACCH program were assessed four times for autism severity, adaptive functioning, language skills, maladaptive behaviors and parental stress and compared with a control group of 15 children following a non-specific approach. Findings suggest that a low intensity home and school TEACCH program may provide benefits for children with ASD by reducing autistic symptoms and maladaptive behaviors. Furthermore, a decrease in parental stress indicates that parents’ involvement in the rehabilitation program is a crucial factor and contributes greatly to treatment efficacy.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2014 Naar de uitgave