Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2009 | Empirical Research | Uitgave 6/2009

Journal of Youth and Adolescence 6/2009

A Longitudinal Study of the Simultaneous Influence of Mothers’ and Teachers’ Educational Expectations on Low-income Youth’s Academic Achievement

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 6/2009
Auteurs:
Rashmita S. Mistry, Elizabeth S. White, Aprile D. Benner, Virginia W. Huynh

Abstract

This short-term longitudinal study investigated the simultaneous influences of adults’ (mothers and teachers) educational expectations and youth’s achievement (standardized test scores and teachers’ ratings of academic performance) across a 3-year time span on youth’s performance in school (GPA). Participants were an ethnically diverse sample of 426 low-income urban youth, ages 6 through 16 at T1. Results from cross-lagged and autoregressive path analyses indicated stability in adults’ expectations and youth’s standardized test scores; cross-lagged influences of teachers’, but not mothers’, expectations across time; and effects of youth’s achievement outcomes on adults’ expectations at T2, but not vice versa. Overall, the pattern of findings demonstrate that adults’ educational expectations are dynamic and responsive to how youth are faring in school and to changes in academic performance across time.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2009

Journal of Youth and Adolescence 6/2009 Naar de uitgave