Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2011 | Empirical Research | Uitgave 9/2011

Journal of Youth and Adolescence 9/2011

A Dyadic Approach to Understanding the Relationship of Maternal Knowledge of Youths’ Activities to Youths’ Problem Behavior Among Rural Adolescents

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 9/2011
Auteurs:
Melissa A. Lippold, Mark T. Greenberg, Mark E. Feinberg

Abstract

Most studies that explore parental knowledge of youths’ activities utilize parents’ and youths’ reports separately. Using a sample of 938 rural early adolescents (53% female; 84% White), we explore congruence between mothers’ and youths’ perceptions of maternal knowledge and its association with youth problem behaviors (delinquency, substance use, and attitudes towards substances). Maternal overestimation of knowledge (compared to youths’ ratings) was positively associated with delinquency and negatively associated with healthy drug attitudes. Significant differences in problem behaviors were found between four groups created based on mothers’ and youths’ level of knowledge (High Youth and Mother, High Youth/Low Mother, Low Youth/High Mother, and Low Youth and Mother). The High Youth and Mother group demonstrated less substance use and healthier drug attitudes than the Low Youth and Mother group. The Low Youth/High Mother group had significantly higher levels of substance use and delinquency than the High Youth and Mother group. Intervention implications are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2011

Journal of Youth and Adolescence 9/2011 Naar de uitgave