Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-06-2015 | Original Paper | Uitgave 11/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2015

A Cross-Cultural Comparison of Knowledge and Stigma Associated with Autism Spectrum Disorder Among College Students in Lebanon and the United States

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2015
Auteurs:
Rita Obeid, Nidal Daou, Danielle DeNigris, Christina Shane-Simpson, Patricia J. Brooks, Kristen Gillespie-Lynch
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2499-1) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Although misconceptions associated with ASD are apparent worldwide, they may differ across cultures. This study compares knowledge and stigma associated with ASD in a country with limited autism resources, Lebanon, and a country with substantial autism resources, the United States (US). College students in the US (N = 346) and Lebanon (N = 329) completed assessments of knowledge and stigma associated with ASD before and after an online ASD training. Although students in the US exhibited higher overall knowledge and lower stigma towards ASD, certain misconceptions were more apparent in the US than in Lebanon. Participation in the training was associated with decreased stigma and increased knowledge in both countries. Thus, online training may be useful for increasing understanding about ASD internationally.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 30 kb)
10803_2015_2499_MOESM1_ESM.doc
Supplementary material 2 (DOC 43 kb)
10803_2015_2499_MOESM2_ESM.doc
Supplementary material 3 (DOC 30 kb)
10803_2015_2499_MOESM3_ESM.doc
Supplementary material 4 (DOCX 15 kb)
10803_2015_2499_MOESM4_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2015 Naar de uitgave