Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-02-2017 | Original Paper | Uitgave 4/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017

A Comprehensive Examination of Reading Heterogeneity in Students with High Functioning Autism: Distinct Reading Profiles and Their Relation to Autism Symptom Severity

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2017
Auteurs:
Nancy S. McIntyre, Emily J. Solari, Ryan P. Grimm, Lindsay E. Lerro, Joseph E. Gonzales, Peter C. Mundy

Abstract

The goal of this study was to identify unique profiles of readers in a sample of 8–16 year olds with higher functioning autism spectrum disorders (HFASD) and examine the profiles in relation to ASD symptom severity. Eighty-one students were assessed utilizing a comprehensive reading battery that included basic word reading, language, and comprehension. Using Latent Profile Analysis, four empirically distinct profiles of readers emerged. Next, using the Autism Diagnostic Observation Schedule, Second Edition (Lord et al., Autism diagnostic observation schedule, 2nd edn, Western Psychological Services, Torrance, CA, 2012), analyses were conducted to determine if significant differences existed between profiles as a result of ASD symptomatology. Findings demonstrate the heterogeneous nature of reading profiles in students with HFASD and significant differences between the reading profiles and ASD symptom severity.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017 Naar de uitgave