Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-07-2020 | Original Paper | Uitgave 4/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2021

A Comparison of the Stress Survey Schedule in Children with Autism and Typically Developing Children: A Brief Report

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2021
Auteurs:
Cooper R. Woodard, Colin Harmony, June Groden, Kristen Audet
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Past research suggests that stress and anxiety are more prevalent in persons with autism as compared to typically developing persons. The Stress Survey Schedule (SSS) was developed in 2001 as a means to measure stressors common to persons with Autism Spectrum Disorder (ASD). The present study compared SSS responses of a sample of students diagnosed with ASD and intellectual disability with a group of typically developing students to explore the divergent validity and internal consistency of this measure, and to assess changes in scores among pre-adolescent and adolescent populations. Results indicated significant mean differences in SSS scores between persons with ASD and persons who are typically developing, and mean score differences among identified ASD age groups.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2021 Naar de uitgave