Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2010 | Original Paper | Uitgave 11/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2010

A Comparison of the Development of Audiovisual Integration in Children with Autism Spectrum Disorders and Typically Developing Children

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2010
Auteurs:
Natalie Taylor, Claire Isaac, Elizabeth Milne

Abstract

This study aimed to investigate the development of audiovisual integration in children with Autism Spectrum Disorder (ASD). Audiovisual integration was measured using the McGurk effect in children with ASD aged 7–16 years and typically developing children (control group) matched approximately for age, sex, nonverbal ability and verbal ability. Results showed that the children with ASD were delayed in visual accuracy and audiovisual integration compared to the control group. However, in the audiovisual integration measure, children with ASD appeared to ‘catch-up’ with their typically developing peers at the older age ranges. The suggestion that children with ASD show a deficit in audiovisual integration which diminishes with age has clinical implications for those assessing and treating these children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2010 Naar de uitgave