Skip to main content
Top

2001 | OriginalPaper | Hoofdstuk

9 Gevoelsinterventies

Auteurs : Drs. Gidia Jacobs, Drs. Nicole Muller, Drs. Esther ten Brink

Gepubliceerd in: Uit de knoop

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De gevoelens van kinderen zijn in het interventiegedeelte vaak het vertrek- en eindpunt van de behandeling. Hoe voelt het kind zich bij aanvang? Welke gevoelens zijn lastig of brengen het in de problemen? En: met welke gevoelens willen we eindigen? Hoe wil je je voelen als we klaar zijn?
Voetnoten
1
Vele voorbeelden zijn te vinden in Vernon, 1989.
 
2
W. Holzwarth & W. Erlbruch (1989), Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft. Antwerpen/Rotterdam: C. de Vries-Brouwers
 
3
Deze techniek wordt in de gedragstherapie aangeduid als ‘contraconditionering’.
 
Metagegevens
Titel
9 Gevoelsinterventies
Auteurs
Drs. Gidia Jacobs
Drs. Nicole Muller
Drs. Esther ten Brink
Copyright
2001
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9350-3_9