Skip to main content
Top

2016 | OriginalPaper | Hoofdstuk

6 Management en kwaliteitsbevordering

Auteur : Gabriëlle Verbeek

Gepubliceerd in: Het spel van kwaliteit en zorg

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samevatting

Het management heeft tot taak het proces van interne kwaliteitsbevordering te sturen en er de randvoorwaarden voor te creëren. In dit hoofdstuk wordt de rol van hoger management en middenkader bij kwaliteitsbevordering in de zorgsector beschreven. Er is een aantal managementinstrumenten dat van dienst kan zijn bij het opzetten van interne kwaliteitsbevordering. Informatie over de kwaliteit van zorg is heel belangrijk voor managers. Hoe komen zij daaraan? Wat zijn belangrijke bronnen van informatie? Ook komt de sleutelpositie van het middenkader in middelgrote en grote zorginstellingen aan de orde. Hoe kunnen leidinggevenden de dagelijkse problemen in de organisatie oplossen?
Metagegevens
Titel
6 Management en kwaliteitsbevordering
Auteur
Gabriëlle Verbeek
Copyright
2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1572-7_6