Skip to main content
Top

2009 | OriginalPaper | Hoofdstuk

3 Waar kan het misgaan in de communicatie?

Auteur : O. Seebregts

Gepubliceerd in: Professionele communicatie in de zorg

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Dermatoloog Den Hoed heeft verpleegkundige Adèle verzocht om ’s middags om 15.00 uur naar zijn spreekkamer te komen. Adèle vraagt zich verschrikt af wat ze fout heeft gedaan. Ze gaat na welke patiënten ze de laatste periode heeft gehad en welke handelingen ze heeft verricht. Als ze om 15.00 uur de spreekkamer binnenloopt, is ze onzeker en zenuwachtig. Ze schrikt als ze mevrouw Housseini op de behandeltafel ziet zitten. Ze vraagt zich af of ze het tijdstip verkeerd heeft onthouden. Den Hoed begroet haar en zegt dat hij haar even uit wil leggen hoe het verband van mevrouw Housseini verwisseld moet worden. Dan kan mevrouw Housseini de volgende keer een afspraak met Adèle maken en hoeft ze niet meer op zijn specialistenspreekuur te komen...
Metagegevens
Titel
3 Waar kan het misgaan in de communicatie?
Auteur
O. Seebregts
Copyright
2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-7733-6_3