Skip to main content
Top

2009 | OriginalPaper | Hoofdstuk

23 Professionalisering

Auteurs : Nicolien van Halem, Henny de Leeuw, Tera Stuut, Johan van ’t Wout

Gepubliceerd in: Beroepspraktijkvorming Verzorgende-IG

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

‘Het gaat toch goed zo!’ Dat antwoord krijg je soms als je vraagt waarom iets op een bepaalde manier gedaan wordt. Zo’n antwoord maakt duidelijk dat we gehecht kunnen zijn aan gewoonten en liever niet nadenken over veranderingen. Toch is dat nodig, want de eisen aan de kwaliteit van de zorgverlening veranderen snel. Veranderingen in je werk, het werken aan verbeteringen noem je kortweg kwaliteitszorg. Redenen om hiermee bezig te zijn, zijn bijvoorbeeld:
  • de overgang van aanbodgerichte naar vraaggerichte zorg;
  • de overgang van grootschalige naar kleinschalige woonvoorzieningen;
  • een klacht van een zorgvrager, naasten/mantelzorgers;
  • een knelpunt in de organisatie;
  • een nieuwe, op wetenschap gebaseerde (evidence based) behandeling of aanpak voor een zorgvrager;
  • een initiatief van de beroepsvereniging.
Metagegevens
Titel
23 Professionalisering
Auteurs
Nicolien van Halem
Henny de Leeuw
Tera Stuut
Johan van ’t Wout
Copyright
2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9610-8_27