Skip to main content
Top

2009 | OriginalPaper | Hoofdstuk

21 Professionalisering

Auteurs : Nicolien van Halem, Henny de Leeuw, Tera Stuut, Johan van ’t Wout

Gepubliceerd in: Beroepspraktijkvorming Mbo-verpleegkundige

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

‘Het gaat toch goed zo!’ Dat antwoord krijg je soms als je vraagt waarom iets op een bepaalde manier gedaan wordt. Zo’n antwoord maakt duidelijk dat we gehecht kunnen zijn aan gewoonten en liever niet nadenken over veranderingen. Toch is dat nodig, want de eisen die aan de kwaliteit van de zorgverlening worden gesteld, veranderen snel. Veranderingen in je werk, het werken aan verbeteringen, noem je kortweg: kwaliteitszorg. Redenen om met kwaliteitszorg bezig te zijn, kunnen zijn:
  • de overgang van aanbodgerichte naar vraaggerichte zorg;
  • de overgang van klinische zorg naar ambulante zorg en behandeling;
  • een klacht van een zorgvrager, van naasten of mantelzorgers;
  • een knelpunt in de organisatie;
  • een nieuwe, evidence-based behandeling of aanpak voor een zorgvrager;
  • een initiatief van de beroepsvereniging.
Metagegevens
Titel
21 Professionalisering
Auteurs
Nicolien van Halem
Henny de Leeuw
Tera Stuut
Johan van ’t Wout
Copyright
2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9360-2_25