Skip to main content
Top

2016 | OriginalPaper | Hoofdstuk

2 Strategie

Auteur : Dafir Kramer

Gepubliceerd in: Bedrijfskundige aspecten in de zorg

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Dit hoofdstuk gaat over strategie en strategievorming. Het belangrijkste doel is vertrouwd te raken met strategie als denkwijze, bekend te raken met strategische theorieën en begrippen en inzicht te krijgen in strategische analyse in het algemeen en voor de organisatie in het bijzonder.
Literatuur
go back to reference Ansoff, H.I. (1965), Corporate strategy: An analytic approach to business policy for growth and expansion. New York: McGraw-Hill. Ansoff, H.I. (1965), Corporate strategy: An analytic approach to business policy for growth and expansion. New York: McGraw-Hill.
go back to reference Bryson, J.M. (1995), Strategic planning for public and nonprofit organizations: A guide to strengthening and sustaining organizational achievement. San Francisco: Jossey Bass, revised edition. Bryson, J.M. (1995), Strategic planning for public and nonprofit organizations: A guide to strengthening and sustaining organizational achievement. San Francisco: Jossey Bass, revised edition.
go back to reference Johnson, G. & K. Scholes (1997), Exploring corporate strategy: Text and cases. London: Prentice Hall, 4th edition. Johnson, G. & K. Scholes (1997), Exploring corporate strategy: Text and cases. London: Prentice Hall, 4th edition.
go back to reference Joldersma, F., e.a. (2003), Strategisch management voor non-profit organisaties: koersbepaling, procesregie en metabesturing. Assen: Van Gorcum. Joldersma, F., e.a. (2003), Strategisch management voor non-profit organisaties: koersbepaling, procesregie en metabesturing. Assen: Van Gorcum.
go back to reference Kaplan, R.S. & D.P. Norton (2001), The strategy-focused organization: how balanced scorecard thrive in the new business environment. Boston MA: Harvard Business School Press. Kaplan, R.S. & D.P. Norton (2001), The strategy-focused organization: how balanced scorecard thrive in the new business environment. Boston MA: Harvard Business School Press.
go back to reference Porter, M. (1990), Competitive advantage: creating and sustaining superior performance. New York: The free press.CrossRef Porter, M. (1990), Competitive advantage: creating and sustaining superior performance. New York: The free press.CrossRef
go back to reference Prahalad, C.K. & G. Hamel (1990), ‘The core competence of the corporation’. In: Harvard Business review 68, nr. 3, pp. 79-91. Prahalad, C.K. & G. Hamel (1990), ‘The core competence of the corporation’. In: Harvard Business review 68, nr. 3, pp. 79-91.
go back to reference Wit, B. de & R. Meyer (2005). Strategy synthesis. London: Thomson Learning. Wit, B. de & R. Meyer (2005). Strategy synthesis. London: Thomson Learning.
go back to reference Wit, B. de, R. Meyer & K. Breed (2000), Strategisch management voor publieke organisaties: De overheid in paradoxen. Utrecht: Lemma. Wit, B. de, R. Meyer & K. Breed (2000), Strategisch management voor publieke organisaties: De overheid in paradoxen. Utrecht: Lemma.
Metagegevens
Titel
2 Strategie
Auteur
Dafir Kramer
Copyright
2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1637-3_2