2016 | OriginalPaper | Hoofdstuk
Tip
Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk
Gepubliceerd in:
Bedrijfskundige aspecten in de zorg
Dit hoofdstuk gaat over strategie en strategievorming. Het belangrijkste doel is vertrouwd te raken met strategie als denkwijze, bekend te raken met strategische theorieën en begrippen en inzicht te krijgen in strategische analyse in het algemeen en voor de organisatie in het bijzonder.
Log in om toegang te krijgen
Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:
go back to reference Ansoff, H.I. (1965), Corporate strategy: An analytic approach to business policy for growth and expansion. New York: McGraw-Hill. Ansoff, H.I. (1965),
Corporate strategy: An analytic approach to business policy for growth and expansion. New York: McGraw-Hill.
go back to reference Bryson, J.M. (1995), Strategic planning for public and nonprofit organizations: A guide to strengthening and sustaining organizational achievement. San Francisco: Jossey Bass, revised edition. Bryson, J.M. (1995),
Strategic planning for public and nonprofit organizations: A guide to strengthening and sustaining organizational achievement. San Francisco: Jossey Bass, revised edition.
go back to reference Johnson, G. & K. Scholes (1997), Exploring corporate strategy: Text and cases. London: Prentice Hall, 4th edition. Johnson, G. & K. Scholes (1997),
Exploring corporate strategy: Text and cases. London: Prentice Hall, 4th edition.
go back to reference Joldersma, F., e.a. (2003), Strategisch management voor non-profit organisaties: koersbepaling, procesregie en metabesturing. Assen: Van Gorcum. Joldersma, F., e.a. (2003),
Strategisch management voor non-profit organisaties: koersbepaling, procesregie en metabesturing. Assen: Van Gorcum.
go back to reference Kaplan, R.S. & D.P. Norton (2001), The strategy-focused organization: how balanced scorecard thrive in the new business environment. Boston MA: Harvard Business School Press. Kaplan, R.S. & D.P. Norton (2001),
The strategy-focused organization: how balanced scorecard thrive in the new business environment. Boston MA: Harvard Business School Press.
go back to reference Porter, M. (1990), Competitive advantage: creating and sustaining superior performance. New York: The free press. CrossRef Porter, M. (1990),
Competitive advantage: creating and sustaining superior performance. New York: The free press.
CrossRef
go back to reference Prahalad, C.K. & G. Hamel (1990), ‘The core competence of the corporation’. In: Harvard Business review 68, nr. 3, pp. 79-91. Prahalad, C.K. & G. Hamel (1990), ‘The core competence of the corporation’. In:
Harvard Business review 68, nr. 3, pp. 79-91.
go back to reference Wit, B. de & R. Meyer (2005). Strategy synthesis. London: Thomson Learning. Wit, B. de & R. Meyer (2005).
Strategy synthesis. London: Thomson Learning.
go back to reference Wit, B. de, R. Meyer & K. Breed (2000), Strategisch management voor publieke organisaties: De overheid in paradoxen. Utrecht: Lemma. Wit, B. de, R. Meyer & K. Breed (2000),
Strategisch management voor publieke organisaties: De overheid in paradoxen. Utrecht: Lemma.
- Titel
- 2 Strategie
- DOI
- https://doi.org/10.1007/978-90-368-1637-3_2
- Auteur:
-
Dafir Kramer
- Uitgeverij
- Bohn Stafleu van Loghum
- Volgnummer
- 2