Skip to main content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk

2001 | OriginalPaper | Hoofdstuk

2 Contact maken met een zorgvrager

Auteurs : Hanny Beek-Eerden, Claudia van Gorp, Elske Koulman, José Verheijden-Poncin

Gepubliceerd in: Interactie in beroepssituaties

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Als verzorgende moet je weten waar je op let als je contact maakt met een zorgvrager. Een zorgvrager moet van jou juiste informatie kunnen ontvangen over de te verlenen zorg. In alle situaties moet je rekening kunnen houden met de achtergrond van de zorgvrager en probeer je steeds zijn zelfredzaamheid te stimuleren. Als verzorgende ben je ook verantwoordelijk voor een zorgvuldige houding ten opzichte van intimiteiten in relatie tot de zorgvrager. In dit hoofdstuk ga je kennismaken met een BOL-leerling die allerlei verschillende situaties meemaakt in een verpleeghuis.
Metagegevens
Titel
2 Contact maken met een zorgvrager
Auteurs
Hanny Beek-Eerden
Claudia van Gorp
Elske Koulman
José Verheijden-Poncin
Copyright
2001
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9401-2_2