Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:
Omslag van het boek

2009 | OriginalPaper | Hoofdstuk

1 Gedrag, attitude en beroepshouding

Auteur : O. Seebregts

Gepubliceerd in: Professionele communicatie in de zorg

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Wie je als mens bent, blijkt van grote betekenis voor de kwaliteit van zorg die je kunt bieden. Als je goed bent in verpleegkundige handelingen, maar op een onplezierige manier contact maakt met de patiënten, heeft dat een negatief effect op de zorg. De verpleegkundige en verzorgende zullen daarom aandacht moeten besteden aan hun beroepshouding. Die komt onder meer tot uiting in de wijze waarop ze contact maken met patiënten en hun familie en met de mensen met wie ze samenwerken.
Metagegevens
Titel
1 Gedrag, attitude en beroepshouding
Auteur
O. Seebregts
Copyright
2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-7733-6_1