Gepubliceerd in:
01-04-2024 | Aftrap
Meer instroom? Graag!
Auteur:
Ton Bakker
Gepubliceerd in:
Podosophia
|
Uitgave 1/2024
Log in om toegang te krijgen
Extract
In dit nummer veel aandacht voor de stand van zaken in het onderwijs. Aanleiding is het onlangs in gebruik genomen gloednieuwe gebouw van Fontys Hogeschool, waar veel aandacht en ruimte is voor real life learning en waar studenten in een veilige omgeving leren hoe het is om met patiënten en cliënten om te gaan. Van anamnese tot communicatie. Voor zowel het onderwijs als de beroepsgroep is het glashelder dat er meer studenten podotherapie nodig zijn om aan de vraag aan afgestudeerde professionals te voldoen. Het begint al met voorlichting op de middelbare school, zegt een studente podotherapie. Als leerlingen namelijk niet weten wat het vak inhoudt, kunnen ze er ook niet voor kiezen en gaan ze bijvoorbeeld fysiotherapie studeren, omdat de inhoud van dat vak wél duidelijk is. …