Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Management Kinderopvang 1/2024

01-02-2024 | Column

Lezen en ouders

Auteur: Astrid van de Weijenberg

Gepubliceerd in: Management Kinderopvang | Uitgave 1/2024

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

En weer scoren Nederlandse kinderen slechter op de internationale ranglijst leesvaardigheid. Als voormalig leraar Nederlands wist ik het al heel lang: eindeloos oefenen op een heel technische manier van begrijpend lezen doet de leesvaardigheid geen goed. Een derde van de leerlingen heeft een zwakke taalvaardigheid. Ze weten wel dat woorden als ‘dus', ‘maar' en ‘want' signaalwoorden zijn, maar wat er nu eigenlijk staat in die tekst?
Metagegevens
Titel
Lezen en ouders
Auteur
Astrid van de Weijenberg
Publicatiedatum
01-02-2024
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Management Kinderopvang / Uitgave 1/2024
Print ISSN: 1382-4406
Elektronisch ISSN: 2468-1385
DOI
https://doi.org/10.1007/s41190-024-2057-1

Andere artikelen Uitgave 1/2024

Management Kinderopvang 1/2024 Naar de uitgave

In het kort

In het kort

Uit de ivoren toren

Groene kinderopvang