Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk 2/2017

01-04-2017 | Hoofdartikel

In the middle of nowhere zonder telefoon

Winnaars Marie Kamphuis Prijs stomen jongeren klaar voor werk

Auteur: Marieke van Marieke

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 2/2017

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In november won de Amsterdamse stichting StreetPro de Marie Kamphuis Prijs 2016 voor het project JobAcademy. In 2014 wonnen zij al de tweede prijs, en nu dus de eerste. In dit artikel vertelt Marieke van Meerten van StreetPro enthousiast over haar werk om jongeren te begeleiden naar maatschappelijke zelfstandigheid. Met hun vernieuwende methodiek leren jongeren street skills in te zetten voor goed werknemerschap.
Literatuur
go back to reference Johnson, D.W. & Johnson, F.P. (2008). Groepsdynamica. Theorie en vaardigheden. Amsterdam: Pearson Benelux. Johnson, D.W. & Johnson, F.P. (2008). Groepsdynamica. Theorie en vaardigheden. Amsterdam: Pearson Benelux.
go back to reference Meijers, F., M. Kuijpers, A. Winters (2010). Leren kiezen/ kiezen leren. Een literatuurstudie. Expertisecentrum Beroepsonderwijs: ‘s-Hertogenbosch/Utrecht. Meijers, F., M. Kuijpers, A. Winters (2010). Leren kiezen/ kiezen leren. Een literatuurstudie. Expertisecentrum Beroepsonderwijs: ‘s-Hertogenbosch/Utrecht.
go back to reference Ploeg, J.v. (2011). Ervaringsleren. Rotterdam: Lemniscaat. Ploeg, J.v. (2011). Ervaringsleren. Rotterdam: Lemniscaat.
go back to reference Rikers, R.M.J.P. (2006). A Critical Reflection on Emerging Topics in Cognitive Load Research. Applied Cognitive Psychology, 20 (3), 359-364. Rikers, R.M.J.P. (2006). A Critical Reflection on Emerging Topics in Cognitive Load Research. Applied Cognitive Psychology, 20 (3), 359-364.
go back to reference Ruikes, Th. (1996). Ervarend leren. In: J. Hermanns, C. van Nijnatten, F. Verheij & M. Reuling (1996). Ruikes, Th. (1996). Ervarend leren. In: J. Hermanns, C. van Nijnatten, F. Verheij & M. Reuling (1996).
go back to reference Handboek Jeugdzorg. Methodieken en programma’s. Houten: Bohn Stafleu Van Loghum Handboek Jeugdzorg. Methodieken en programma’s. Houten: Bohn Stafleu Van Loghum
Metagegevens
Titel
In the middle of nowhere zonder telefoon
Winnaars Marie Kamphuis Prijs stomen jongeren klaar voor werk
Auteur
Marieke van Marieke
Publicatiedatum
01-04-2017
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 2/2017
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/s12459-017-0022-9

Andere artikelen Uitgave 2/2017

Vakblad Sociaal Werk 2/2017 Naar de uitgave